انجمن مهندسی مدیریت پروژه
رشته مهندسی مدیریت پروژه
 
 
چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:مسیر,بحرانی,cpm,مدیریت,پروژه, :: 19:32 ::  نويسنده : فرهاد.میم

از جمله وظایف مدیران(همین‌طور مدیران پروژه) برنامه ریزی، نظارت، هدایت و بسیج امكانات و منابع است. در بین وظایف مذكور نیز برنامه ریزی از اولویت برخوردار است؛ زیرا كه اساس و شالوده دیگر وظایف است.[1]بدیهی است كه برنامه ریزی، تصمیم گیری درباره آینده است. برای اینكه برنامه ریزان تمام عوامل و متغیرهای مربوط به تصمیم گیری(راجع به كارها و پروژه‌ها) را بتوانند در نظر داشته باشند؛

نام: kes_clip_image001.jpg نمایش: 29 اندازه: 9.5 کیلوبایت







ادامه مطلب ...


محاسن تیرهای لانه زنبوری :
بیشترین مزیت تیرهای لانه زنبوری که در حقیقت مقطعی غیر فشرده است ، در مقایسه با سایر مقاطع استاندارد(فشرده) ایجاد ممان اینرسی نسبتا خوب آن حول محور قوی تیر(X) می باشد که به سبب ایجاد فاصله بالها از محور خنثی و افزایش ارتفاع تیر می باشد، بنابر این مقاومت خمشی تیر که مهمترین نقش آن نیز می باشد افزایش یافته ،همچنین سختی آن نیز بیشتر می گردد. .از آنجائیکه جان اینگونه تیرها در قسمتها ئی توخالی است ، در نتیجه باعث خواهد شد که وزن سازه به میزان قابل توجهی کم گردد .در اثر کاهش وزن سازه ، مولفه های نیروی زلزله که ارتباط مستقیم با وزن سازه (weight) دارند نیز کم می گردند و در نتیجه ساختمان . . .
 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:TRIZ,دانش,مدیریت,پروژه, :: 18:47 ::  نويسنده : فرهاد.میم

دانش TRIZ با نامها و عنوانهای توصیف‌گر مختلفی همانند نوآوری نظام‌یافته ، خلاقیت اختراعی ، فناوری خلاقیت و نوآوری ، روش‌شناسی اختراع ، الگوریتم اختراع ، روش‌شناسی حل مساله‌های ابداعی ، روش‌شناسی حل ابتکاری و ابداعانه مساله ، مهندسی خلاقیت و نوآوری ، روش‌شناسی خلاقیت ، خلاقیت‌شناسی اختراع ، خلاقیت‌شناسی فناوری و مواردی از این قبیل نامیده می‌شود .
دانش TRIZ می‌تواند در دامنه‌ای از یک طیف مفهومی و گستره‌ای از تعاریف قرار گیرد که یک انتهای آن نوعی جهان‌بینی خلاق یا رویکردی جامع به علوم و فناوری و انتهای دیگر آن انواعی از ابزارهای حل خلاق مساله و فنون خلاقیت و نوآوری را شامل گردد .
آلتشولر TRIZ را تحت عنوان علم فناوری خلاقیت و نوآوری می‌داند ؛ با نتیجه‌گیری از دیدگاه
آلتشولر می توان TRIZ را نوعی علم خلاقیت‌شناسی (Creatology) دانست .
یکی از دانشمندان برجسته TRIZ به نام سیمون ساورانسکی این دانش را چنین تعریف کرده است :
TRIZ ، یک دانش انسانگرای مبتنی بر روش‌شناسی نظام‌یافته برای حل ابداعانه مساله است .
همچنین برخی صاحبنظران TRIZ را این چنین تعریف می‌کنند :
TRIZ عبارت است از نوعی رویکرد الگوریتمی برای حل ابداعانه مسائل فنی و فناورانه .
 



ادامه مطلب ...


 

 

قرار است در مکزیک برج معکوس در 300 متری زمین ساخته شود.مهندسان معماری، یک برج معکوس 65 طبقه را در عمق 300 متری زیر زمین طراحی کرده اند.

 



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن مدیریت پروژه دانشگاه پیام نوربروجن و آدرس m-project.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 79
بازدید هفته : 190
بازدید ماه : 188
بازدید کل : 10441
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1