انجمن مهندسی مدیریت پروژه
رشته مهندسی مدیریت پروژه
 
 

قانون اول: بايد به اجماعي روي اهداف و نتايج پروژه برسي!

اگر ندانيد كه قراراست چه‌چيز را به‌اتمام برسانيد، اگر ندانيد چه‌چيزي بايد تحويل‌شود، بعيداست كه خروجي ارزشمندي ارائه‌دهيد. پروژه‌اي كه نتايج آن شفاف نيست، محكوم به شكست است.

                        

اولين قدم در راه موفقيت پروژه، تعريف و تعيين دقيق اهداف پروژه‌است؛ اهدافي كه همه‌ي افراد مهم‌درگير در پروژه روي آن اتفاق‌نظر داشته‌باشند. اين تنها كافي‌نيست كه شما بدانيد چه‌كاري مي‌خواهيد انجام‌دهيد، افرادكليدي، حاميان پروژه و اعضاي پروژه نيز بايد به آنچه مي‌خواهند انجام‌دهند، معتقدباشند و آن‌را پذيرفته ‌باشند..........   .


ادامه قوانین در ادامه مطلب... 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:معما,تست هوش, :: 20:5 ::  نويسنده : فرهاد.میم

معما معما معما

از این به بعد شاید گاهی اوقات معما و تست هوش هم تو وبلاگ بنویسم.

البته برای افراد باهوش.

برای دیدن اولین معما به ادامه مطلب برید....

لطفا در قسمت نظرات با توضیح جواب بدید....



ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:وظایف,مهندس,مشاور,پروژه, :: 20:34 ::  نويسنده : فرهاد.میم

این که مهندسان مشاور چه نقش و وظیفه ای در چرخه فعالیت صنعت دارند و حضور آنها چه منافعی دارد ، نظر عده ای از متخصصان این صنعت را به خود جلب کرده است . برای شناخت خدمات و وظایف گروه مهندسان مشاور ، مراحل انجام کار آن ها بشرح زیر آورده می شود .
لازم به توضیح است که وظایف تشریح شده مربوط به مهندسان مشاوری است که مشاوره طرحهای عمرانی را برای کارفرما انجام می دهند و حدود خدمات و شرح وظایف مهندسین مشاور که عهده دار وظیفه مشاوره برای پیمانکاران می باشند متفاوت خواهد بود.

برای ادامه شرح وظایف روی ادامه مطلب کلیک کنید... 



 



ادامه مطلب ...


مقاله ای جامع در معرفی کامل رشته مهندسی مدیریت پروژه

 

با توجه به این که  تمامی دروس تخصصی رشته مهندسی عمران ( استاتیک-مقاومت مصالح-تحلیل سازه-مکانیک خاک-مکانیک سیالات-اجرای متره و برآورد-هیدرولیک-و...)را شامل می شود پس باید این رشته را زیر شاخه ای از مهندسی عمران دانست که برای برنامه ریزی و کنترل پروژه های عمرانی طرح ریزی شده است.

بحث اصلی مهندسی مدیریت پروژه  "نظارت و طراحی اجرایی و مدیریت " در تمامی پروژه های ساختمانی و سازه های غیر ساختمانی (بتنی-فولادی-فلزی و...)و حتی راه سازی است و همچنین نقشی ضروری در رفع نیازهای اجرایی پروژه ها دارد و چون در کشور ما ایران در اجرا و کنترل و زمان بندی پروژه ها مشکل داریم پس نیاز مبرمی به مهندس مدیریت پروژه احساس می شود.............

ادامه مقاله در ادامه مطلب......



ادامه مطلب ...


 

معرفی رشته

 
مهندسی مدیریت پروژه تلفیق علم ، هنر و فن است و به منظور آموزش برای انجام فعالیت های آماده سازی، نظارت و اجرای پروژه ، به ویژه پروژه های عمرانی طرح ریزی شده است.
ویژگی اصلی تخصص مهندسی پروژه ، ماهیت بین رشته ای آن است . این رشته تلفیقی از رشته های مهندسی عمران ، مهندسی صنایع و رشته مدیریت می باشد.تاکیدات اصلی در رشته مهندسی مدیریت پروژه بر روی تلفیق دانش و اجرا،کاربردی بودن آموزه و مدیریت صحیح پروژه های عمرانی متمرکز است........

ادامه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن مدیریت پروژه دانشگاه پیام نوربروجن و آدرس m-project.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 53
بازدید دیروز : 79
بازدید هفته : 214
بازدید ماه : 212
بازدید کل : 10465
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1